Portada

L´aventura del mercat

ONADA EDICIONS
02 / 2016
9788415896968
CATALAN
LA NAU
2
Economía y empresa

Sinopsis

L'aventura del mercat. Un relat d'economia recreativa no és una obra de ficció, ni tampoc un treball académic fet per un economista amb mala consciéncia pel trist paper que, durant aquesta recessió, está fent la seva professió. La pretensió del text és situar en el centre de la trama el nucli dur de l'economia com a ciéncia social: la confianÇa entre els actors que participen en els mercats. Si s'interpreten els mercats com els principals mecanismes socials on s'acorden, entre altres aspectes, la distribució de rendes entre productors, comerciants i consumidors, la confianÇa esdevé un intangible imprescindible per al funcionament dels mercats i, de retruc, del conjunt de la societat. Quan a l'inspector Lluc se li demana que s'impliqui en la cerca de la confianÇa perduda en el mercat de la vainilla de la regió de Sava de l'illa de Madagascar, no pot més que sorprendre's. Ignora la importáncia que pot tenir la confianÇa per al correcte funcionament d'un mercat tradicional, com ara els que tenim en els nostres pobles i ciutats. A poc a poc, la seva acreditada competéncia professional junt amb la seva inquietud intel·lectual l'animen a implicar-se en un repte que cada vegada es fa més apassionant. Trobar la confianÇa perduda no será fácil com pensava l'inspector Lluc. Un cop acordat un pla de treball amb els productors de vainilla, la Michelle i en Yin, dos joves i competents ecomistes, es desplaÇaran per restablir la confianÇa que mai s'hauria d'haver perdut.